Gå til indhold

Legalisering

Den 1. januar 2007 har Danmark tiltrådt Apostillekonventionen (Haagerkonventionen af 5. oktober 1961). Det betyder, at det er enklere for borgere og virksomheder at få legaliseret offentlige dokumenter til brug i udlandet.

Man vil nu i de fleste tilfælde kunne nøjes med en enkelt legalisering (et særligt Apostillestempel) i Udenrigsministeriet. På Udenrigsministeriets hjemmeside kan man få yderligere oplysninger om, hvordan du kan få legaliseret sine dokumenter.


Udenrigsministeriet
Legaliseringen
Assiatisk Plads 2B
1448 København K
Tlf.: +45 3392 1233
Fax nr.: +45 3392 0138
E-mail [email protected] 

 

Ansøge nye dokumenter

Man kan ansøge om dokumenter, såsom dåbsattester hos sin gamle kommune eller kirkekontor. Se også: https://borger.dk/familie-og-boern/navne-og-navneaendring/attester

Hvis nødvendigt, kan man eventuelt bede om at få en international version (med tekst både på engelsk og dansk) af dokumentet. Man kan eventuelt også vælge at få sine dokumenter oversat. Få flere oplysninger om oversættere her.